Johann Sebastian Bach a jeho doba
Jak daleko je nebe?
Sobota 18. 7. | 20:00 | zámek Žďár nad Sázavou, barokní sál
Musica Florea | Marek Štryncl | Lucie Rozsnyó
Johan Sebastian Bach – kantáty pro sólový soprán
vstupné 150 Kč/ sleva 100 Kč
Program
- Johann Vierdanck: Canzon a 3
- Dietrich Buxtehude (1637-1707): O Gottes Stadt, Bux WV 87
- Johann Sebastian Bach (1685-1750): Contrapunctus 6. a 4 in Stylo Francese ze sbírky Die Kunst der Fuge /Umění fugy/ BWV 1080
- Dietrich Buxtehude (1637-1707): Klag – Lied „Musz der Tod denn auch entbinden,.....“
- (J.S.) Bach: Ouverture g moll , Bwv 1070
- Larghetto, Un poco Allegro
- Torneo
- Aria. Adagio
- Menuetto alternativo, Trio
- Capriccio
- J.S.Bach: Kantate Mein Herze schwimmt im Blut , BWV 199
- Recitativo „Mein Herzen schwimmt in Blut,....“
- Aria – Adagio „Stumme Seufzer, stille Klagen,.....“
- Recitativo „Doch Gott muß mir genädig sein,......“
- Aria – Andante „Tief gebückt und voller Reue,......“
- Recitativo „Auf diese Schmerzensreu .....“
- Corale „Ich, dein betrübtes Kind,.....“
- Recitativo „Ich lege mich in diese Wunden.....“
- Aria – Allegro
Účinkuje:
Musica Florea (housle Eleonora Machová, Simona Tydlitátová, viola Lýdie Cillerová, violoncello Marek Štryncl, kontrabas Ondřej Štajnochr, varh. pozitiv Iva Štrynclová, event. theorba), umělecký vedoucí Marek Štryncl.
Soprán Lucie Rozsnyó.
Soubor Musica Florea vznikl roku 1992 jako jeden z prvních výrazných počinů na poli stylově poučené interpretace hudby v České Republice. Založil ho violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Hra na originální nástroje nebo jejich kopie podložená studiem dobových pramenů a estetiky a kreativní oživování zapomenutých interpretačních stylů i prostředků tvoří nezbytný základ činnosti souboru a jsou zároveň zárukou jeho renomé. Repertoár souboru zahrnuje instrumentální komorní hudbu, světské i duchovní vokálně-instrumentální skladby, orchestrální koncerty i monumentální skladby symfonické, operní a oratorní od počátků baroka po 20. století. Soubor hostuje na významných světových festivalech a spolupracuje s význačnými sólisty i ansámbly (např. Magdaléna Kožená, Phillipe Jaroussky, Nancy Argenta, Veronique Gens, Paul Badura – Skoda, Susanne Rydén, Orlando Consort, Les Pages et les Chantres du Centre de Musique Baroque de Versailles, Le Poeme Harmonique, Boni Pueri). Obdržel řadu prestižních ocenění (např. nejvyšší ohodnocení francouzského časopisu Diapason za nahrávku díla J. D. Zelenky Missa Sanctissimae Trinitatis, Studio Matouš 1994; „Zlatá Harmonie 1997“ za nejlepší domácí nahrávku roku – Bachovy árie s M. Koženou, Polygram 1997; Cannes Classical Award - MIDEM 2003 za nahrávku korunovační opery Sub olea pacis et palma virtutis J. D. Zelenky, Supraphon 2001). Od roku 2002 pořádá Musica Florea vlastní koncertní řady s důrazem na prezentaci nově objevených děl i skladeb, které si zasluhují návrat k interpretační původnosti.
Lucie Rozsnyó vystudovala klasický zpěv na Janáčkově akademii múzických umění v Brně pod vedením Anny Barové. Své další vzdělání získala na studijní stáži na Universität für Musik und darstellende Kunst ve Vídni ve třídě Claudie Visci, na studijní stáži na Anton-Bruckner-Privatuniversität v Linci u Kateřiny Beranové a na pracovní stáži na Zürcher Hochschule der Künste v Curychu. V září 2013 dokončila postgraduální studijní program Interpretace a teorie interpretace na Janáčkově akademii múzických umění v Brně pod vedením Ivo Medka. Od roku 2013 se pěvecky rozvíjí v soukromých hodinách u sopranistky Heleny Kaupové.
Na mezinárodní pěvecké soutěži Leoše Janáčka v roce 2005 získala 1. cenu a současně obdržela ocenění za nejlepší interpretaci české soudobé skladby. Další ocenění získala na Internationale Sommerakademie Prag-Wien-Budapest za nejlepší interpretaci díla Leoše Janáčka. V roce 2012 obdržela 1. místo na ABA Music Award (Austria Barock Akademie Gmunden, R. Dubrovsky).
Pravidelně se věnuje koncertní činnosti v České republice a zahraničí. Jako sólistka spolupracuje s barokním souborem Musica Florea, se kterými provedla Matoušovy a Janovy pašije (J. S. Bach) pod vedením M. Štryncla, Oratorio per la Santissima Trinita (A. Scarlatti) pod vedením Gianluca Capuana, Brockesovy pašije (G. F. Händel) a mnoho dalších. Se souborem Hoffmusici pak oratorium Sant'Elena al Calvario (A.Caldara ) a s Musicou Figuralis premiérovala Oratorium o Svatém Janu Nepomuckém (A. Neumann). Specializuje se na interpretaci staré hudby a dále spolupracuje se soubory Musica florea, Ensemble Inégal, Hipocondria ensemble, Musica Divina Praga, Musica Figuralis a Ensemble Damian. Je členkou a spoluzakladatelkou ženského barokního souboru Ensemble Fiorello, dua Aurette a komorního tělesa ISHA trio, které se zabývá interpretací hudby 20. a 21. století.